Hoe het werkt voor jou als Anne

Stap 1: Aanmelden bij ANNE DOET

Wil jij aan de slag als Anne? Vul dan hier ons aanmeldformulier in en upload je CV. Als je een leuke of goede motivatie invult, word je sowieso gebeld. In een goede motivatie beschrijf je hoeveel je wil werken, op welke dagen, hoe ANNE DOET past in jouw week en natuurlijk waarom ANNE DOET?


Zodra wij jouw aanmelding hebben ontvangen neemt Yvette contact met je op. Of we jou direct uitnodigen ligt eraan hoe goed jouw motivatie is. Missen we een motivatie of heb je geen CV meegestuurd, dan kan het zijn dat we jou eerst vragen aanvullende informatie toe te sturen. 

Stap 2: Je komt op gesprek

Tijdens dit gesprek vertel je meer over jezelf en bespreken we je beschikbaarheid. Als Yvette direct adressen beschikbaar heeft, dan worden die ook besproken. Je vult een formulier in waarop je aangeeft wat voor werkzaamheden je wil doen en wanneer je kunt werken, Je tekent een overeenkomst en we maken een foto van je bankpas. We bespreken ook of je moet worden ingewerkt.

Stap 3: Je krijgt jouw (eerste) adres(sen)

Yvette belt je om een adres (klant) voor te stellen. Je mag ja of nee zeggen.

- Adressen zijn meestal 2 of 3 uur per week of om de week. Adressen van 1 uur of 12 uur in de week komen ook voor! Ik weet op dit moment vaak al hoeveel uur en welke dag.
- Er zijn klanten die wat ouder zijn en slecht ter been, maar er zijn ook veel jonge klanten, die werken als jij het huis poetst. Dit geldt ook voor de tuin.
- Bijna alle adressen zijn vaste adressen. Als de klant tevreden is, blijf je bij die klant.
- Ik zorg altijd dat als jij zegt ik wil dinsdag en woensdagmorgen werken, dat je precies dan je adressen hebt. Elke week weer.

Stap 4: Kennis maken

Je belt de klant om zelf de gratis kennismaking in te plannen. Op deze manier horen ze vast je stem en hebben ze vast een indruk. Vervolgens ga je langs. Soms dagen voordat je begint, soms op dezelfde dag. Dat is aan jou en de klant.


Tijdens de kennismaking vertel je natuurlijk iets over jezelf, maar maak je ook een rondje door het huis. We raden je aan om zoveel mogelijk in detail te vragen wat de klant wil: elke week op de kasten stoffen? Hoe vaak de douchetegels? Alles van de kant met dweilen? Wel of niet het doucheputje legen? Dat soort dingen. Na het kennis maken, laat je Yvette per mail of telefoon weten hoe het ging, wanneer ga je beginnen en hoeveel uur?

Stap 5: Aan de slag

Het is tijd om daadwerkelijk als Anne aan de slag te gaan. Je gaat op het afgesproken moment naar jouw klant(en) toe en doet uiteraard je best om de klant(en) zo goed mogelijk te helpen. 

Stap 6: Je uren doorgeven

We werken met een systeem waarin jij elke week je uren gaat goedkeuren of wijzigen. Je krijgt een persoonlijke inlog. Yvette zorgt dat jouw uren al in je planning staan. Op deze manier hoef je meestal alleen maar op bevestigen te klikken. Aan de hand van deze uren, die jij doorgeeft, maken we een factuur voor de klant. We zijn niet goedkoop, dus we vragen van iedereen om de klant niet teveel te laten betalen. Noteer wat je precies hebt gewerkt, of doe iets extra’s als je eerder klaar bent. Kun je een keertje niet? Bel dan zelf je klant en probeer het moment te verplaatsen. Je kunt dit achteraf aanpassen in je goed te keuren uren.

Stap 7: De betaling

We maken elke volgende maand je verdiende geld over. De hele maand oktober, wordt op 20 november uitbetaald. De eerste keer moet je dus altijd even wachten. Je krijgt de € 13,85 in zijn geheel uitbetaald. Dit is inclusief vakantiegeld, pensioen, alles. Al je niet bent geweest, krijg je niet uitbetaald. De klant moet natuurlijk wel op tijd hebben afgezegd, meestal komt dit in overleg wel goed. Door de regeling ‘particuliere dienstverlening aan huis,’ betaal je over je verdiende geld alleen inkomstenbelasting. Geen sociale verzekeringen. Hierdoor houd je meer over. Houd er wel rekening mee dat je dus geen WW en ZW opbouwt. Je kan jezelf hiervoor wel verzekeren. Voor zwangerschapsverlof kom je wel in aanmerking.

Stap 8: Aangifte doen bij de belasting

Je kunt alles wat we hebben overgemaakt bij elkaar optellen en dit opgeven bij je jaarlijkse belastingaangifte. Deze inkomsten verschijnen niet automatisch in het overzicht dat de Belastingdienst vast voor je invult. Je kiest voor inkomen uit ‘overige werkzaamheden’. Ook kun je hier jouw gemaakte kosten opgeven. Deze kosten kun je aftrekken. Het gaat dan bijvoorbeeld om jouw reiskosten of telefoonkosten. 

Aan de slag als ANNE?

Meld je aan als dienstverlener

Meer weten over de mogelijkheden?

Vraag het ons

Mijn winkelwagen

U heeft nog niks in uw winkelwagen.